Tuesday, November 12, 2013

Characters of Cartoon

There is no right or wrong, when it comes to making art.
Making sure that you have fun, is the most important part!
Splash a little paint. Draw a little line
Just make sure that you have fun
Each and every time!

Bestnya sejak ada Balqish. Sekarang mommy boleh join Balqish tgk sume kartun yg mommy suka sejak kecik sampai la ni. Cuma Dora je mommy baru kenal. Dulu just tgk2 cam tu je skrg join sama hapal lagu2 kartun...
Heheh! Saya mmg suka sgt Barney, Spongebob,Mickey,Tom nJerry pastu Lion King, Jungle Book. Pastu saje je beli DVD The Land Before Time. Teringat zaman muda mudi dulu..

My Cheeky Baby

 Erm Hihi.
 Ouh Uhhh.
 Eeeeeee!
 Ooooooo!
Uhhhhhhh!

Alhamdulillah diizinkanNya merasai nikmat menjadi seorang ibu. Syukur. Lama jugak tak update tentang sang anak yg sorang. Sehingga hari ini masih lg ada yg bertanya tentang cik puan Balqish ni. Dia cepat sgt besar. Super cepat. Sehingga maknya terasa takut berhadapan dengan masa depan. Oh iya Balqish dah sekolah dan dah berenti pun. Mayb next year masuk school balik. Doakan yang terbaik utk kami ya.

Wednesday, October 16, 2013

Saya sebenarnya..

Salam...
Alhamdulillah saya jumpa siapa saya sebenarnya. Kerana cuba menjadi orang lain bukan diri sendiri saya terpaksa menahan airmata dan menelan sebak emosi jiwa patriotik menjadi daging. Hari ini saya sebenarnya seorang yang sangat PATRIOTIK ini akhirnya mengambil keputusan drastik menjadi diri sendiri.

Saya mau ingin dan tekad memperjuangkan semangat yg selama ini saya fikir orang lain boleh perjuangkan. Bukanlah ingin menuding jari orang lain tidak betul jalannya tapi daripada menyesal kemudian tidak lagi berguna. Merenung nasib anak bangsa yang semakin jauh dari jiwa bangsa baiklah kiranya saya menyumbang walaupun kesannya mungkin sekadar dipinggiran. Sekurangnya saya cuba.

Saya cinta saya sayang saya kasih pada bangsa saya. Hidup mati untukmu.

Friday, October 11, 2013

Balqish & Eyeliner



OhMyyyy!
Anak momy syg. How i miss u sayang. Been so busy lately. Tapi malam2 dapat peyuk2 lega. Rasa puas. Pantang tinggal makeup bag je mesti nk conteng muka dia sendiri. Good try baby tp u still too young for those makeup.
Yours truly,
Momy!

Saturday, July 20, 2013

Waktu duka ku sendiri



Kekuatan yg tertampung hanyalah kerana wajah kesayangan ini. 
Setia! 
Airmata tidak tertampung.
Mengenang kasih cuma separuh jalan.
Walau jauh ku tinggalkan
Kerana masih terbayang waktu terbaik.
Namun waktu duka ku sendiri.

Biarlah dunia menghukum.
Cuma mengadili siapa diri ini.
Berbayang sejuta wajah.
Cuba menjadi insan terintim.
Wajah sebenar masih masih masih...
Pilu!

Sakitnya hatik berdetak.
Remuknya jadi pasir pantai.
Kerna ku puja.
Kerna tersalah pandangan.
Kini kumpul pasir tersisa.
Kembali mencuba.
Sekali lagi istana pasir ku cipta.

Thursday, July 11, 2013

Saya lately




Salam Ramadhan to dearest dolls... Been missing and rindu giler to my beloved kawan2 di alam maya. Lama menyepi from my small space here. Being me lately... ahhh im no longer the old me. I will try to be a better person than whom I was yesterday. Janji pada diri sendiri.

Kadang2 saya rasa pelik sbb tak rasa sama mcm sepatutnya saya rasa. Mungkin pernah tersungkur dan terhumban ke jeram paling dalam.. sunyi lagi menyedihkan. Airmata lah teman paling setia. Apalah nak di salahkan orang lain di atas kekurangan diri sendiri. Dari tersungkur dan tersembam saya mula duduk dan termenung. Merenung. Been like nightmares that follow you like a shadow, forever...

Alhamdulillah now I know myself better. Allah sayang pada kita dan Dia kirimkan peringatan melalui ujian. Semoga Allah kuatkan semangat kita semua untuk sentiasa memperbaiki diri menjadi hambaNya yang lebih baik.

Di Ramadhan kali ini saya memohon maaf di atas segala kekurangan dan kekhilafan yg terdahulu. Semoga sentiasa ingat mengingati dan kasih mengasihi sesama kita.

Saturday, June 8, 2013

Jun 2013



Saat yang paling bahaya dalam hidup adalah ketika hati kita sudah TIDAK sensitif lagi  pada DOSA yang dilakukan setiap hari. Husnuzon! Jangan lah berperasangka yang bukan2. 
Keburukan yang kita lihat bukanlah untuk kita menghukum orang tapi untuk peringatan supaya kita menjadi lebih baik. 
Kebaikan yang kita buat pula bukanlah untuk kita membangga diri tapi untuk berasa kerdil mendamba syurga Allah.