Thursday, April 7, 2011

Shopaholic?

Nak beli toys dari Dior byk2 utk Balqish.

Baru2 ni saya hang out dgn kawan2 bersosial. Tup tup tup timbul satu isu iaitu adakah anda gile shopping sehingga ia memudaratkan? Errm! Takut! Dan saya rupa2nya pun jatuh dalam kategori parah. Untuk pengetahuan semua saya ke shopping kompleks hampir setiap hari ermm ok bkn setiap hari tapi 26 hari sebulan. Arghhh! Bahaya!
Saya akan tertekan kalau tak dapat beli sesuatu yg saya suka. Terbawak ke mimpi.Tambah2 lagi sekarang ni saya tgh renovate rumah baru dan sedang berkira2 nak shopping sbb nak jadikan rumahku syurgaku tuuuuuuuuu. Beli perabot dan barangan rumah pun buat saya stress sbb kdg2 ada yg saya tak mampu beli tapi saya suka... Macam manaaaa...
Kawan saya citer, ada sorg kawan dorang yg mmg gile shopping. Nak kan sesuatu sampai stress. Tiba2 saya terasa seolah cerita tu di tujukan pada diri saya. Hahahah! Takpe2! Saya pura2 terkejut dgr citer tu.
Macam saya ni kdg2 nafsu melebihi kemampuan. Nak katil Fendi kat Hollywood Homes. Tak mampu. Harganya almost 100k... Ok saya akan muhasabah diri dgn impian saya yg mengarut itu. Tapi bila tgk dining table Versace terus jatuh cinta harga sblm discount adalah 227k. Gulp! Baik tampar diri sendiri. Muhasabah diri di kedai 3 tingkat tu... Terpaksa bawak2 bertenang pilih perabot kat tingkat 3 je sbb lagi tinggi tingkat lagi murah...
Lepas tu bila tgk baju designer utk baby. Wadusssssss! Nak nak nak! Adakalanya sampai nangis sbb sedih nape Balqish lahir sbg anak saya yg kurg kemampuan. Baju gown 500 pound! Kasut 200 pound! Ermmm tak boleh! Tak boleh! Boleh la beli satu dua tp nak penuh kan almari tak mampu!
So, mcm mana nk ubati penyakit saya ni? Kawan2 saya ckp dorang ada motivate kwn dorang yg gile shopping tu supaya kurgkan shopping tp tak jalan. Saya pun rasa saya sukar nk kikis sifat saya yg mmg dah sebati dgn pembuluh darah ini... Tapi... Kalau motivate suruh keje lebih kuat mungkin boleh diguna pakai... Supaya impian tu semua tercapai! Ameen!

No comments: