Thursday, January 27, 2011

Baju Baby Balqish

Hello dolls! Happy Thursday yah! Ni nak citer sikit ttg baju anak saya Balqish... Sebagai mommy utk pertama kalinya nih mesti lah sgt teruja dlm memilih baju atau apa2 brg utk si manja Balqish saya yg uchuk ango tu... Saya akui mmg ter-over spent sikitlah bila melibatkan bab2 baju n semua brg2 Balqish. Tatau nak salahkan sape. Ada org cakap membazir lah dan ada yg sokong. Entah. Tapi bila berhabis utk anak mmg rasa sgtlah puasssssssssssssssssss! Saya amat suka 6 brand kat atas tu. Guess, Dior, Burberry, Oskosh, GAP n Trudy n Teddy... Baju2 nya sgt cantik dan soft... Dan mostly baju2 Balqish baaaaaaaaaaaanyak saya beli d Mothercare sbb kainnya lembut... Sbenarnya mcm2 lagi sy beli designer stuff utk Balqish sampai ada yg tak terpakai...ok ok! My bad. But still i cant even help myself... Pacifier n Bottle from Dior tak pernah terusik pun... Membazir. Nanti saya nk jual blk arrr...


Baby Guess.

Baby GAP.

Gown paling tak digemari Balqish. Tapi lepas ni mmg nk train pakai gown. Baby GAP.

Daaaaaaaaaaaaaaaaan! Yang paling dasyat ialah bila tiba time nak basuh n jemur n lipat baju! Saya ni tak pernah semua keje tu like 2 dekad yg lalu... Oso my bad. Masa baru nikah pun my dad pesan kat Faizal suh anto baju ke dobi sbb sian anak dia tak biasa buat(yup! teruk! tapi saya hepi! ayah penyayang n chuband yg loving)... Tapi baju anak? Hukhukhuk! tapi bole kompromi. mmg tak antar dobi of course! Basuh sendiri secara manual tau sbb tak nak bg berbulu... Dasat gak! Mmg hebat sgt rasa lepas jemur baju Balqish ni... Mmmmm! Agak2 elok tak kalau beli dryer? rosak tak baju? Sbb byk baju Balqish ni silk... :-( masa membeli sonok. Tapi bila nak maintain? Agagagag! Ada gak baju Balqish ni kena dry clean... Hah! Yang tu mmg ke dobi la jawabnya...

2 comments:

Anonymous said...

anak baru sorang..mmg cenggitu..cuba nanti dah 2,3,4,5...haaaaa..mesti seme masuk washing machine...silap2 basuh skali baju baby ngan baju awak...hihi

RozSyah said...

mung mmg teruk la ina..haha..aku xsuka sorg basuh dan lipat baju aku..sbb tu aku xsuka antar bj gi dobi..rela basuh sendiri!rajin tak aku??hahaha...