Tuesday, November 9, 2010

Zaman Persekolahan

Gambo masa form 5. Kalau pandai, cuba cari mana satu saya?
Bila mengenangkan zaman persekolahan, saya boleh tergolek2 gelak sbb ada sejuta satu pengalaman yg lucu dan mengarut saya lalui bersama teman sebaya saya. Saya antara budak yg boleh tahan nakal nya masa sekolah dulu. Semestinya saya ada teman yg sama2 nakal ngn saya dan kami masih lagi bersahabat sehingga ke hari ini. Bila ada masa terluang kami selalu lepak dan minum sama2 serta mengenang kisah2 lampau yg mengundang hilai tawa yg amat tidak sopan didengar ibu mertua... Heheheh!
Sesungguhnya semua tu tak boleh di ulang lagi... Kerana keremajaan hanya datang sekali saja... Saya sungguh bersyukur kerana saya mempunyai masa remaja yg sangat terisi... Masih lagi saya igt masa saya berusia 15 tahun form 3. Saya dan kawan baik saya naik motor xde lesen... kena saman pastu polis ugut nak bawak masuk lokap... Saya punya lah penakut menangis sambil hentak2 kaki sbb kawan saya boleh melawan polis tu. Mak aaaiii! Siap mak saya kena pergi balai nak selesai perkara tuh... Padahal benda kecik je, polis tu saja bengang dgn kawan saya alih2 saya jadi mangsa...Sumpah taknak buat dah... Tapi bila saya ada lesen dan ayah bg saya kereta masa form5, saya jumpa polis tu saya ejek polis tu sbb dia naik motor berasap itam legam... Dendam pulakkk... Polis tu tersipu2 malu sbb motor tak lepas saringan dgn jabatan alam sekitar pun dia nk bawak... Pakcik Polis! Maafkan lahh kami budak2 yg sgt nakal...
Setiap org ada pengalaman lucu masa kecik2 dulu kan? Apa korang punya citer? Mesti tergolek2 gelak bila recall balik...

2 comments:

RozSyah said...

ina..aku tau mung mana satu..duduk 4 drp kanan..bahu yg senget2 skit tu..hihihi..

Anonymous said...

aku tau guane mung masa skoloh dulu..set bolah..hoho