Thursday, November 4, 2010

Susu Badan, Medela & Tommee Tippee

Balqish syok isap susu...
Salam Dollsss... Sorry lah ye korang sbb asik citer ttg motherhood aje... Tak de byk cerita nak kongsi buat masa sekrg sbb duk umah. Bagi can la kot until day 60 nanti ye... Saya berdepan dengan masalah nipple confused dari Balqish sbb bg teat yg tak close to nature. Macam2 jenis botol n teat saya try akhirnya kami berkenalan dgn Tommee Tippee... Sejak pakai brand nih Balqish dah tak konpius lagi dah. Kalau tak sian dia asik tension je nak direct feeding dgn saya...

Tommee Tippee bottle sterillizer n warmer(dah membazir sterillizer avent sbb tak muat botol tommee tippee yg cute mcm Balqish). Ada sape2 nak beli ke?

Ni stok sehari EBM kalau pam.

Sekarang saya tak simpan stok dalam botol lagi dah sbb bayangkan byk mana botol nak kena beli kalau sehari kena simpan gini? Saya guna yg plastik (supik rokrak org trg panggil)... murah n tak makan space sgt. Alaaa lupa nk snap gambo. nanti lah saya snap saya update ye. Botol medela ni ada 14 je. Mana nak cukup? Jadi kena nak jimat space n bajet saya guna la plastik khas utk EBM tu. Selamat Maju Jaya Arlina!



7 comments:

Anonymous said...

terbukti...dengan breastfeeding..anda boleh jadi slim...super slim...keep on bf sampai balqish umoq 2 tahun!

wany said...

akak nak cerita setiap hari pasal motherhood pun ok. boleh tambahkan ilmu bagi mereka yg belom ada anak ni. hihi

ceera said...

saya belum jumpa lagi puting yang sesuai, huhu~

Arlina Rosli said...

anon: semoga dpt capai target...

wany: iye ke? risau gak takut org boring... heheh.

Yan said...

Salam arlina,

cograts for ur newborn cute Balqish :)

my daughter Alya pun is using Tommee Tippee (TP) feeding bottle. Memang she loves this type of teats very much. Sampaikan I pun semua benda sekarang utk dia belikan yang brand TP ni jer coz serasi ngan dia...:)

Arlina Rosli said...

ceera: akak tak tahan tgk si balqish setiap kali nk direct feeding je nangis... MAM pun ok gak teat nya... try le.

yan: ohh iye? my fren suruh try MAM tp yg latex. ada pulak ckp nnti melekit. xsure. tp once balqish da ok i xtukar da ni.:-)

nafnaf said...

yey! thanks for the review, moreee plsss utk org2 yg sedang menanti mcm naf ni...

*wink*