Monday, November 29, 2010

Balqish dan susu

Balqish sebelum berenang... Bestnya mandikan Balqish... Balqish terapung swim2 n nangis n suka setiap kali dlm jakuzzi... Kadang2 dia syok sgt berenang terapung2... Tapi adakalanya dia menangisssss kalah ziana zain suaranya...Hahahh!

Makcik saya cakap kalau nak byk kan susu better minum soya... Saya nak try la mana tau menjadi. Sekarang ni saya try je apa2 org suruh sampaikan tatau la mana yg bg lagi byk susu... Bra dari cup B sekarang kena pakai cup D/E? Masyaallah! Saya paham perasaan org yg bersaiz plus2 ni... Baju sume tak muat... Baju kurung jgn haraplah... Most of baju kurung saya pesak gantung jadi cutting agak ngam2 kat dada...Oleh yg demikian sy tak de baju kurungggg! Oh! Iye? Dah kuar topik ek?

Bila menyusu, saya tak tau mcm mana nk diet... Asik lapar n nak mkn yg manis2 je... Saya boleh abis kan macaron/red velvet cake/cheeze choc cheesecake dgn girang nya walau dah mkn nasi. Risau ni takut berat badan bertambah... Tatau n buat mcm mana... Doktor cakap after deliver 2 bulan tu dah bole cut down carbs n bole la nk diet sbb susu supply dah stabil tapi saya? Walaupun susu stabil tp saya selalu lapar... Mcm mana nak diet? Saya nak pegi beli macaron la jap lagi!

3 comments:

ceritacherita said...

i dulu pun masa bfeed asyik lapar je, tak leh control, and mmg suka makan manis. I rasa makan je, sbb bila kita bfeed dah byk dah calori terbakar.

::ADleez:: said...

salam...
1st time komen...sy pon bfeed baby yg usianya baya2 balqish....mmg asyik lapar n slalu cari mknn yg manis2..;)

Arlina Rosli said...

cc:tu la kan... baru abiskan satu pint haagen dazs caramel biscuit... haih...

Adleez: salam... same here. tp i nk kena kontrol tp mcm kemaruk pulak nih.