Thursday, October 14, 2010

Saya rasa, Awak rasa,Dia rasa?



Salam dear dolls! Rindunya! Rindu kat sape? Kat all of u la... Heheh!
Saya ada byk masa terluang bila baby tido tp saya lebih suka pandang muka dia n belek dia...Taaaapi stil saya tidak mengabaikan belog kegemaran saya ini... Tetap gak nk mengada2 kat sini... Tadi ada tamu datang, dorg cakap hal2 kehidupan kejiranan dan mcm2. Ada satu topik yg saya rasa sgt sukaa n terpikat....iaituuu "org rasa lain org tu rasa lain pulak"....Alaaa mcm gambo kat atas tu... tgk paper tu igtkan perfume ke baju ke rupanya keretaa laaa...heheh!

Dalam hiudp saya, cukuplah saya fikirkan tentang org2 yg sayangkan saya... Kalau nak fikirkan semua org mati lah alamat nya. Tapi ada gak org2 yg suka dan mmg xboleh nk buang sifat nya suka fikir apa yg dia rasa tu betulll... Kadang2 geram jugak dgn org yg mcm ni tp apa boleh buat dia fikir dia je betul...

Dia rasa org suka amik tau pasal dia pada hal dia yg tak abis2 hidup dlm bayang2. Kenapa? Rasa tak secure ke? Atau mmg tak cukup hebat sehingga try nak jadi org lain? Tak payah lah nak jadi mcm saya jadi lah diri sendiri... Senang kan... Ngeee!

Atau pun dia rasa dia nak sgt betul kan org padahal dia sendiri pun tak tau apa yg dia nak perbetulkan...Hantar mesej panjang lebar nasihat kan org tapi bila org tanya specific sikit dah diam tak tau apa nak jawab. Kalau niat tu ikhlas nasihat la betul2.. Jangan awak pikir org tau apa awak rasa...

Dannn paling senang mcm ni lah satu lagi ceritanya... Dia rasa pasangan dia cool suruh dia pakai shampoo jenama Loreal tu padahal pasangan dia tingat kat awek dia dulu suka pakai Loreal. Heheh! Sian tak? Banyak lagi... tempat mkn, brand baju,perfume? Huhhhh! Tapi jangan lah marah kan saya. Saya tak salah...

Jadi kita tak payah lah sindir menyindir sbb apa kita rasa tak sama apa yg org rasa dan mungkin tak sama dengan kenyataan. Lebih2 lagi bila saya tak mcm tu dan tak suka amik tau melainkan ada org dtg bg tau ..... Sbb sy tak nak amik tau sbb sy tak suka nak tau dan bila tak suka saya jadi sakit ati. Tapi bila org bagi tau saya pun tau dan sakit ati! Jadi saya taknak amik tau dan tak nak org citer lagii tapi awak tlg laa saya sekali ye... Jgnlah awak fikir apa awak rasa tu je betul ye...

3 comments:

ceera said...

tak paham makcik tau, tersirat2 sangat, haha

Annur Najwa said...

kesian org tu..panas sorang2 dia..pastu perasan pulak org sibuk hal hidup dia..padahal dia yg takut dgn bayang2 sendiri..teringat kisah org yg dulu2...kes naya......kesiannn sgt...tu dia baru tahu sikit...kalau tahu lagi banyak mesti hantuk kepala kat dinding..or nangis smpai lebam....kalau sibuk lagi kita kasi cerita yg lagi hot dan ada prove..hahaha..masa tu baru tau langit tinggi atau rendah...haaaa berdebarrrr..apepun jgn rasa yg tak sepatutnya rasa atau jgn pikir apa yg tak sepatutnya pikir.....chowwwwww

Arlina Rosli said...

ceera: hahah! ko pun xnak paham...kakakah!

Anoi: betullll! tak sampai ati pulak aku nk bg dia yg power punya...bg hint sikit2 cukup ar!