Friday, August 27, 2010

Personal laaa...

Dear all anak patung yg comel yg baca blog ni...
Ini adalah entry berupa surat tak rasmi utk meluah perasaan... Dolls, saya tulis blog adalah dgn niat suka nak share sebahagian apa yg dilalui dlm hidup saya... Saya tau ada yg nak tau itu ini dan ada yg ambil bulat2 dari blog dan mula rasa kenal saya... Apa yg ditulis hanyalah sedikit dan sebahagian saja... Mungkin 20% saja dari kehidupan sebenar... Ya, terimakasih utk semua komen maupun emel positif maupun negatif...
Saya bukan insan sempurna dan memiliki segala2nya... Saya jua ada kekurangan... Saya berterima kasih pada yg ikhlas memberi pandangan lebih2 lagi golongan berusia dari saya yg byk memberi pendapat terutamanya di FB... Tapi kdg2 telahan yg di ambil dari pembacaan jauh bezanya...
Saya bukanlah golongan elit yg hidup mewah dan serba lengkap. Saya punyai kekurangan, oleh itu buat kwn2 jgn la look up terlalu tinggi utk minta pandangan yg kdg2 tak masuk akal bg saya... mana yg mampu sy kongsi Insyaallah tak de masalah... Tapi kdg2 saya rasa kurang selesa...
Yang paling tidak selesa apabila mengaitkan ahli keluarga saya yg lain dgn sekadar merujuk pada blog saya... tak adilkan... Sebagai anak maupun kakak, saya tak selesa bila apa yg saya suka pun dilabel kegemaran maupun pendapat org tua saya... Sudah menjadi kebiasaan hidup saya dari kecil lagi ramai org suka ambil tau ttg saya dan adik2... Dari perihal sekolah, pakaian maupun dgn sape saya berkawan menjadi isu... Kadang2 muak tapi kadang semua tu sudah sebati dan saya sudah lali... Mana tidak nya kalau kita susah org hina tapi bila berkereta ke sekolah pun org mengata...
Tapi memandangkan teknologi hari ni semakin laju saya mohonlah supaya bertanya dulu baru membuat andaian ye... Lagi pun sekarang ni bulan Ramadhan... Janganlah terdorong dgn perasaan sblm memulakan sesuatu... Marilah kita kenal mengenali sblm menghukum... Saya pun mohon maaf andai aa yg tersinggung...

4 comments:

Nem0 o0h Nem0 said...

biasa la tu kak adat manusia mmg suka menyibukkn..so buat tak thau jek ok.. =)

linda said...

what happen ina?

-MsGoodNite- said...

erm.. nok wat gane along..mmg gitu la manusia ni, serba dok kena saje..

Arlina Rosli said...

nemo: tu la...kita ni serba salah jadinya... persepsi org berbeza2...

kak faez: pening duk pk kata org...

MGN: betul... bak kata luqman hakim lah... haihh!