Monday, August 30, 2010

Kemerdekaan Malaysia ke 53

Jalur Gemilang di kediaman keluarga saya di Dungun.

Salam 31 Ogos buat semua... Pejam celik kita sudah merdeka selama 53 tahun. Ada yg kata sudah matang malah ada jugak ckp baru je lagi... Terserah persepsi masing2... Tapi pada saya sambutan kali ini kurang di rasai... Mungkin dgn pelbagai isu yg tidak senang di dengar maupun keadaan sekeliling saya...
Kalau beberapa tahun dulu, masuk je pertengahan Ogos, Jalur Gemilang berkibar di sana sini. Malah hampir setiap kereta mengibarkannya... Tapi kali ini di Dungun sampai ke hari ini jumlah yang mengibarkannya boleh di bilang dengan jari... Inikan pula utk mengibarkannya di pagar2 rumah/kediaman/premis perniagaan... Kenapa? Entah...
Tapi rumah mak ayah saya mmg tak cukup tempat nak gantung... Jiran saya pun ada yg mengambil kesempatan sama mengibarkan Jalur Gemilang... Syukurlah kejiranan saya masih ada semangat...

Sungguh saya syukur bernafas di bumi Merdeka ini... Semoga keamanan ini berpanjangan hingga ke generasi mendatang... Ameen!

No comments: