Friday, August 13, 2010

Ayam Masak Merah

Okei! Okei!
Saya bagi lah satu resipi ye!
Ni adalah resipi saya sendiri yg saya reka dan saya suka sbb senang dan cepat...

Bahan2:

5 ketul ayam (ikut suka bhgn mana, saya suka wing)
5 sudu makan cili kering yg dikisar
sos cili
sos tomato
bawang putih 1 labu
1 biji capsicum(potong ikut suka)
daun limau purut

Cara:

1-goreng ayam dan tos kan
2-tumiskan bawang putih yg dikisar
3-masukkan cili kering dan goreng sehingga garing
4-masukkan sos tomato dan cili secukup rasa
5-masukkan ayam dan daun limau purut
6-masukkan capsicum
7-maaaaaaaaakan!

4 comments:

Mulan said...

terima kasih ! Ayam Masak Merah , fav!

Arlina Rosli said...

mulan: hihih... resipi paling simple.

Anonymous said...

tak guna bawang merah @ bawang besar ke?

Arlina Rosli said...

anon: boleh guna kalau suka...saya tak suka bwg merah... kdg2 tambah gak bwg besar, tp jarang ar..