Thursday, August 12, 2010

Alkisah...

Kita skip dulu tang resipi ye... kita citer2 ttg kehidupan sikit...
Smlm saya ada borak2 dengan seorg kwn baik... dia ada masalah nk pilih psgn hidup sbb terlalu ramai kenal dgn lelaki hidung belang aka kaki perempuan... Jadi cerita ni untuk peringatan diri saya sendiri jugak... Dia cakap, dia tak percaya dengan lelaki sbb itulah dia belum amik keputusan nak kawin... Tahun depan usia dah nak masuk 3 series tapi xleh nak buat keputusan...
Lelaki... Ahhh! mmg susahkan bila kita nk kenal yg betul2 baik. Tapi sampai bilakita tak nak bagi peluang dan ruang untuk lelaki dan diri kita sendiri? Kawan saya ckp dia byk berkawan dgn lelaki yg ada girlfren/wife tp mmg suka main perempuan...Errkkk! Takutnyaaa. Tiba2 terfikir ttg diri saya sendiri... Ahhh! Tak nak lah negatif2! Insyaallah doalah yg terbaik...
Mmg saya akui, kdg2 wanita susah nak percaya bila org bg tau yg pasangan nya ada pasang perempuan lain. Percaya 100%? Jangan lah macam tu... Siasat lah dulu... Tapi jgn percaya atau buang bulat2 apa yg org sampaikan...
Kalau saya sekalipun, nak tunggu sampai betul2 percaya pada lelaki, ermmmm! tak tau lah sampai bila... Saya kesian dgn kawan saya ni yg trauma sbb pernah kena tipu dgn lelaki...Ok apa dapat tau kena tipu daripada tak tau langsung tertipu... Macam mana tu?

1 comment:

-MsGoodNite- said...

bila dapat tau kena tipu means kita akan lebih berpengalaman n kenal jenis lelaki yg suka tipu... pendapat je nih. tp sbb mengalami pengalaman yg sama berulang kali membuatkan kita serik pulak utk menghadapinya.