Wednesday, August 11, 2010

Aktiviti Ramadhan

Hai dear dollss... Macam mana 1st day puasa? Saya bermalas2 dirumah mak dan sekejap lagi nak masak2 di dapur...

Pada 2008 hampir setiap hari saya berbuka puasa diluar memenuhi jemputan dan makan buffet di hotel... hasilnya badan mcm kena pam... 2009 saya dan faizal nekad nak berbuka ala kadar je kat rumah dan kalau pun pergi majlis berbuka kami makan sikit saja... Tahun ni saya berpuasa di Dungun dan saya nak masak dengan mak saya...
Tapi masalah yang bakal mendatangi saya setiap hari nanti adalah apakah menu yg nak masak ari2... Hahahah! Jom kita kongsi resipi nak?

Pastikan kita amik protein...


Kurangkan karbo ye...

Hari ni saya nak masak ayam masak merah/goreng, gulai tenggiri, sup chalong dan sayur campur... Tp kalau saya rajin nnti saya upload gambo tapi kalau saya terlampau tekun memasak saya bg resipi je laa ye...heheh!


Selamat berbuka dan jadikan mengambil kurma sebagai amalan...

Pic Googled..

3 comments:

Kancilbiru said...

alamak....sebut jer pun dah terliur tau...huhuhu

-MsGoodNite- said...

rajin along masok! mmg pun, pening nk fikir menu hari2 utk bulan puasa nih

Arlina Rosli said...

kancil: yep definitely during siang...tp mlm xde slera...


MG: kena pikir sokmo ar tu tp tgk xcukup bahan tukor resipi pulok.