Wednesday, June 16, 2010

Cuti Sekolah dan Majlis Kahwin

Saya membisu kejap sbb perut kenyang sgt meraikan majlis2 di merata tempat... tak cukup dgn majlis kawin majlis sosial dan majlis soksek2!

Seperti biasa saya cuba sedaya upaya memenuhi setiap undangan yg datang dan meraikan mana2 kenalan yg mengadakan majlis jika berkelapangan... Satu hari ada lebih 8 undangan masa saya balik kampung dan terpaksa membahagi2 kan rumah mana saya kena pergi n rumah mana mak ayah n adik saya kena wakilkan.

Huhuuuuk! Macam2 soalan dari paparazzi bagi dan hampir berpuluh2 kali soalan yg sama saya kena jawab...Hahaha! Feeling artis kejap... Saya takde masalah dgn soalan2 tu bila dorg bertanya benda2 biasa mcm tinggal ktne? Bape hari balik sini? Husband org mana? Bla bla blaaa..

Tapi bila tanya annoying mmg rase nk bg penampar... Emosi nya aku! Ada sorg budak laki kg saya ni sebaya adik lelaki saya umur 28 tahun... saya pergi majlis dia, dia tanya adik saya tak kawin2 lagi? saya ckp belum... lepas tu dia cakap aihhh! umur dah 28 tak kawin lagi? bila lagi nak kawin? keje ape skrg ni? dah ada perempuan ke blom? -------> ooooh! itu menyirapkan darah ku yg semerah sirap ini! Apa bezanya kalau adik aku nk kawin bila2 pun dgn umur ko yg 28 pun baru kawin...lain lah kalau ko tu kawin ngn bidadari nk dibanggakan sangat... org dah ckp belum kawin tu cukup2 lah...tak paham bahasa jugak org ni.

Tu tak campur dgn majlis saya pergi dgn kawan saya yg belom kawin... majlis yg adik kawan saya kawin...majlis macam2 majlis! mmg org ni suka cakap ikut sedap bahasa dia...

3 comments:

RozSyah said...

org mmg camtu la ina..xleh tk kita senang..aku ni xkawin lagi..mak abah dan family xpenah tanya pun..tp org2 luar sibuk bertnya..mau tak sakit hati..!!

linda said...

ina,

akk sll dapat soalan bonus tu inna... kdg2 menyampah nak g wedding...huhhhuf

Arlina Rosli said...

roz: itu sudahh pasti..aku ni lg laaa...xkawin tanya kawin pastu tanya itu pastu ini...serba saloh!serba dok kena!

kak faez: betulllllllll! cukup la tanya skali ...jgn nk bg soalan tambahan yg bodoh2 bunyi nyaa kannnn?