Thursday, May 27, 2010

Rasa tak selesa

Hello dear dolls...

Pernah tak korang berdepan dgn mslh mcm saya ni? Kat FB, kdg2 kita post sesuatu yg terlintas di fikiran masa tu...lepas tu ramai lah kwn2 komen bg pendapat... Saya tak kisah pun kalau org sokong atau bangkang apa saya rasa tapi saya kisah bila ada antara yg komen tu bergaduh sesama yg bg pendapat tu sedangkan dorg tak kenal pun antara satu sama lain... Grrrrr! Sakit pulak ati ni. Saya rase tak selesa sgt. Kenapa sampai nk gaduh2? Sampai libat kan soal peribadi lah, politik lah dan yang paling teruk sampai melibatkan akidah dan agama. Siapa kita utk menghukum org lain. Kalau nk mengata org atau terasa diri tu baik sgt, jgn lah sampai nak bergaduh. Sbb org baik takkan buat mcm tu kan?

Ada satu kes ni, kwn sekolah menengah saya menegur dgn cara yg tidak sepatutnya pada seorg wanita yg amat saya segani yang berusia 62 tahun ttg soal mengurus kehidupan... Errm! Sedikit sebanyak saya rase kurang senang... Kita tak tau dgn siapa kita bercakap berhubung dan bg pandangan...tak salah tapi dgn cara yg betul la kan... Susah pulak ati ni nak kena perbetulkan keadaan... Huh! Tu tak termasuk lagi yg tak tau dtg dari mana menyampuk tak tentu hala... Kalau melibatkan saya je tak kisah la.. Boleh je buat tak tau, tapi melibatkan org lain...

2 comments:

mJ said...

adoiiiiiiiii...benda cam ni lg yg paling i takut...dulu pun penah jadi kat i.isunya kawin!!!

huhu...kita kena jadi moderator yg bijak pandai pulak semata2 nk selamatkan keadaan...

Arlina Rosli said...

betul...susah jugak teknologi bila tak guna akal...