Thursday, May 13, 2010

Kisah abg dan adik

Adik perempuan saya (baby)dapat pointer 3.2 baru2 ni dan ayah saya hadiahkan sebuah kereta myvi memudahkan dia pergi kampus nanti... Ramai yg tak setuju sbb myvi ni ringan la, tak stable la blaa blaa blaa. Tapi bagi saya dia hanya seorang student, kereta tempatan mmg sesuai. Saya dulu pun pakai gen2.
Semalam baby ditemani adik lelaki saya Anwar drive dari Dungun ke KL sbb excited nak makeup kereta. Baby bawak kereta sampai Genting Sempah sblm berhenti beli McD. Kemudian dorang call saya yg kebetulan menunggu Faizal sedang meeting...
Kemudian Anwar bawak kereta sbb bimbang baby masih lesen P dan lepas terowong jalan agak licin... Tiba2 kereta lari dari landasan walaupun dipandu perlahan kerana hujan. dan kereta mula terbalik 3-4 kali... Anwar cuba menyelamatkan baby dari terhantuk dan memeluk adiknya walaupun pakai seat belt. Tanpa berfikir ttg diri sendiri yg terhantuk serta luka, kini mereka dlm longkang besar upside down... Anwar bertindak cepat keluar dari kereta dan mengeluarkan baby... Kereta hancur...
Syukur kedua2 adik saya selamat... Saya terharu dgn adik lelaki saya yang betul2 menjadi abang bila berdepan dgn keadaan seperti tu. Bila berjumpa di tol gombak kami berpelukan dan menangis semaunya... dan bila teringatkan kata2 org ttg myvi... bagi saya malang tidak berbau tetapi bukanlah disebabkan kereta... Keluarga saya fobia dan trauma dengan myvi...

11 comments:

Yanar said...

Alhamdulillah..seme selamat..tak dapat nak bayangkan detik kemalangan tu!

Ceera said...

betul la...
malang tidak berbau gitu..
alhamdulillah, weols guna myvi sampai skang masih ok jer lagik...

tini said...

mcm teruk je accident ni..seb baik due2 selamat..alhmdullilah..

e | | i n said...

OMG takutnyer.. I pakai MyVi jugakkk... =(
Tapi btullah.. I tgk kebanyakan accident melibatkan keter MyVi. Serammm..
Mintak2 dijauhkan lah. Aminn..

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

erkss...syukiur everythg ok and take serious things happen...
tp make sure g check hospital after that...mane tau ade internal bleeding...

take care doll

-azura- said...

OMG!... Syukur alhamdulillah diorg semua selamat.

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Hope everything is fine... ::.

Liyana Safra Zaabar said...

eh yeker,bahaye nye,seb baik smer slamat..

Arlina Rosli said...

yanar: syukur sgt!

ceera: tu lah...bkn salah kereta... dah ketentuan mcm tu... kwn akak ramai pakai myvi pun rasa ok je...

tini: kereta mmg out la... tp syukur sbb selamat.

ellin: bkn sbb myvi. tp keadaan tu...

verde: tu lah syukur...pergi sepital dah... ada tisu koyak...tq babe.

azura: mmg syukur sungguh! sian adik trauma bangun tdo nangis.

mondok: yapp...hopefully.tq!

yana: syukur sgt...cedera ringan je...

linda said...

kasih seorang abang :) syukur semua selamat...

lily lotus said...

alhamdulillah both of them selamat...