Friday, April 23, 2010

Saya Vs Mak saya

Bila bercakap soal pinggan mangkuk ni, mak n mak mertua saya mmg pemenang lah... Boleh runtuh semua tempat nak simpan benda2 tu semua... Mak saya ckp kalau tak suka pinggan mangkuk tu bkn org perempuan laa... Tapi tak semua kena dgn saya...ada tu saya rasa sgt tak berkenan... Mcm mak saya mmg suka sgt dgn Royal Albert. Ooohh sungguh tak suka... Mak mertua saya pulak mmg collect kristal Bohemia...
Saya ada satu set pinggan mangkuk Royal Albert ni. Ada org bg masa wedding dulu... Tinggalnya dlm kotak sbb tak pernah pakai lagi.
Taaaapi kalau Wedgwood! Saya suka sbb simple dan nampak muda sikit... Pun, saya dapat dari business partner ayah saya masa wedding dulu...

Ini Noritake, boleh terima jugakla sbb ada design utk org2 muda. Saya dapat satu set Noritake dari DYMM Tuanku Mizan dan Permaisuri masa wedding. Tapi masih duk dlm kotak lg sbb tak pernah pakai lg... Nnti kalau da ada dapur cantik sikit bole la pakai...

Ni set Bohemia handmade pun saya dapat hadiah wedding, Datin Seri Rosmah yang bagi... Pendek kata aksesori dapur dah lengkap dgn wedding gift tapi dapur je tak tau nk pesen mana...

Walaupun byk lg brg yg still dlm kotak, tetap kena beli jugak yg baru sbb set yg ada ni lain2... Max pun bole utk 6 org je...kena beli yg bole mkn 30 org sbb famili saya ngn faizal adalah super besar...

2 comments:

-azura- said...

Wedgewood mmg sesuai :)

Momma or Mummy? said...

wow you! mmg bertuah dpt merasa luxury stuff mcm tu... tak silap i noritake tu satu set harganya lebih rm20k kan? seronoknya...