Wednesday, April 21, 2010

Aura

Duit bukan segala-galanya tapi segalanya perlukan duit! Saya sgt setuju tapi saya dah tak igt sejak bila saya jadi tersangat materialistik (sungguh tak malu buat pengakuan)... Saya tak pernah maukan sesuatu yg bkn milik saya sbg contoh nk pow duit org lain or amik kesempatan tapi saya selalu mau meningkatkan hidup saya dgn cara saya sendiri.
Seingat saya masa darjah satu saya nk jadi doktor, pastu nak jadi akauntan sbb bole slalu tgk duit tapi bila darjah empat cita-cita saya mmg dah bertukar....NAK JADI ORG KAYA BERJAYA! Betullll! saya pun tak sangka saya ada cita2 mcm tu...bila saya tgk buku sekolah n notepad mase kecik2 dulu baru lah saya teringat semua tu...Dahsyat dan mengada2! Saya selalu didorong oleh kata2 " Kalau nak berjaya jangan buat benda org biasa buat...buat apa yg org berjaya buat!".
Selain dari beruntung sbb dikelilingi oleh org2 yg berjaya saya sentiasa nk perbaiki diri untuk jadi salah seorg dari mereka. Saya baru je pergi ke pejabat sepupu saya...bertambahlah semangat! Sepupu saya dari bukan siapa2 dulu keje kilang pastu jadi peramugari skrg ni boleh beli rumah mcm beli biskut... Seronok sgt baca compliment dari mcm2 org yg dia tampal kat dinding... Bangga!
Ramai jugak kwn2 blogger yg inpired saya utk jadi lebih berjaya... Tapi takde masa nk link kan dorg...nnti kalau rajin sikit sy link kan ok!

3 comments:

-azura- said...

nice.. sbg pembakar semangat utk berjaya

Arlina Rosli said...

betul! hehe!sbg pembakor smgt n lemok2!

-azura- said...

bakar lemok? elok benor la tuh.. lemok mmg tgh banyok nih....huhhu