Friday, July 2, 2010

Hidup Kita Hidup Orang

Hi Dolls!
Rindu sgt nk blog. Tapi apakan daya sgt la sibuk sampai terkejar2 mana satu nk buat dulu... Dalam kesibukan sehari2 saya didatangi oleh seorg kawan yg minta tolong nk pinjam duit sbb nak bayar along. Saya kesian tapi saya tak boleh bg sbb dia pergi pinjam along tu kenapa? Tapi mungkin dia terdesak. Suami yg pinjam along dia pulak kena bayar...
Saya kadang2 memang tersentuh dengan kesusahan org lain tapi masing2 ada masalah tersendiri. Saya bersyukur dengan apa yg saya ada dan berusaha utk tidak merungut dgn kekurangan... Masih bersyukur kerana tidak perlu menggunakan tenaga dan berpenat lelah demi mencari sesuap nasi.
Kesian dengan org yg terpaksa bersengkang mata menjadi jaga atau berpanas hujan membersih kawasan. Sekurang2nya mereka berusaha. Begitu lah adat hidup mencari rezeki...
Jadi kita tak perlulah terlalu berbangga dgn hidup kita kerana masih ramai lagi org lebih senang... Dan jangan pula kita kesal dengan hidup kita kerana masih ramai lagi yg hidup melarat...
Hidup kita berbeza dan punyai kegembiraan maupun kekecewaan yg berbeza2...

2 comments:

lily lotus said...

itulah kan..memasing ada masalah sendiri..semoga yang bermasalah tu akan temui jalan penyelesaian

-azura- said...

betul tuh...