Tuesday, January 12, 2010

Cili Udang

Okey...Kadang2 org boring kan baca blog sbb perkara sama je... So, saya nk tambah satu lagi isu iaitu resipi...Saya bukan seorg yg handal memasak. Dan saya paham kesuntukan masa untuk masak bg wanita yg bekerjaya... Saya byk belajar masak dari bonda mertua saya. She's an expert! Saya xde la pandai tapi sy improvise sikit2 supaya jadi senang... Tp originality tak sama la dgn org lama...

Masakan: Cili Udang

Bahan2:Udang 1/2kg dibuang kulit tp kepala jgn buang, butter, cili boh, bwg putih, cili sos, tomato sos, daun kuchai,cili kering dipotong2,telur.

Cara:
1-Masukkan 100grm butter ke dlm kuali. Panaskan dan tumis bawang putih satu labu. Kemudian masukkan 2-3 sudu besar cili boh. Goreng hingga masak dan sedikit garing.
2-Masukkan cili sos dan tomato sos secukup rasa mengikut selera. kalau nk pedas cili lebih sikit...Kemudian masukkan cili kering.
3-Masukkan udang.
4-Tambah garam gula dan daun kuchai.
5-Setelah udang masak masukkan sebiji telur.

Sedia dimakan...

No comments: