Monday, November 30, 2009

Terengganu


Ni dia lagu blues tranung kite...Kalau suruh saya nyanyi mmg pronoCheck Spellingunce tepat...hahahha!

Kalu tuang gi pata timor
Jangan lupa maghi sokmo
Negeri terengganu memang sohor
Tempat molek, tanah subor
Tempak Molek, tanah suhor
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )
Hoi guang gamoik tu
Yak kelih wak tangi
Pulau kapas, Pulau Redang
Kita lalu ikut Marang
Jangan lupa kuala berang
Sekayu comel, zaman berzaman
Sekayu comel, zaman berzaman
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )
Hoy hoy hoy bangun ke laut eeh...
takat ikang di Kuala Kemamang
Petang-petang wat kerpok gete
Ramai orang, atah gere
Main dam dua tiga papang
Dok sedor sampai ke malang
Kedai payang jual budu belacang
Batek tembaga dan macang-macang
Kalu nok tra nasi dagang
Kita pakat gi kampong ladang
Buat bekal gi merang
Di setiu pata peranginan
Singgah sebetor ke rantau abang
Kita tengok penyu telor
Kita tengok penyu telor
Selamt datang wei...
Tempat kami ramai-ramai
Selamat datang
Negeri kami
Kita singgoh kat primula
Batu burok tepi pata
Laut biru di tanjong jara
Tempat rilek orang dok kacai
Tempat rilek anok-anok daracomel-comel belaka...
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )

Tapi kalau korang g Trg...Masuk je kemaman kena try ni kat Warung Aziz Satar Geliga Kemaman.

Satar...sedap n mmg specialty kat sini.

Pulut panggang inti ikan. rasanya mmg lain dari yg lain.

Sorrry sgt kalau saya ckp otak2 kat KL tu mmg jauhhhh bezanya dgn otak2 kat sini. Otak2 di sini mewah dgn ikan.

p/s:hidangan tu 10pcs/RM4 sahaja.

Ni nak promosi sikit. Kalau korang nk pegi bercuti di Marang...Bole la try menginap di sini. Pemiliknya mementingkan kemewahan dan kekemasan. Klik pada gamba untuk link ke homepage.

Tapi kalau nk bercuti di Dungun... Selain Tanjong Jara saya ada beberapa tempat penginapan yg menarik utk di cadangkan. drop me an email ya!

5 comments:

farish H said...

cdapnya otak2!

*ayu the sun* said...

otak2 & satar!!! my favvy!

Cik Wanie said...

wah promote terengganu nampak,
nie yg nak g bercuti ke san anie,
pastu blh singgah di kemaman,
jeng jeng jeng:P

Arlina Rosli said...

to rizz: mmg sedap... meh trg akak banje.

to ayu: meh la cuti2 kt sana...ina blanja. ni must try tau.

to wanie: kalau nk bercuti bg tau laa.... bole accompany. apa yg jeng jeng jeng tu? bf org situ ke?

Cik Wanie said...

tuelah,
ingat nak g bercuti lah,
belah2 pantai timur,
mesti bestkan,
huk huhk huk...

mcm mana yerk???
huk huk huk