Saturday, October 17, 2009

Keliru

Dalam hidup ni byk sangat perkara yg saya impikan dan mau buat. Saya gembira ada keluarga dan teman2 yg selalu menyokong dan bersama saya dalam susah senang.Tapi kadang2 saya keliru sbb baru2 ni saya ada dgr cerita dari seorg teman tentang seorg yg saya juga anggap teman. Mari kita panggil yg bercerita ni Violet dan yg diceritakan ni Joy.
Joy used to be a good fren of mine. Dia selalu call n datang dari jauh ke wedding saya dulu. Tapi baru 2-3 ari saya dgr cerita dari Violet yg Joy ni suka cerita buruk pasal saya. Rasa mcm nk tersembur air liur saya dgr mcm2 cerita Joy mengata saya. Saya sgt tak sangka dia boleh reka2 cerita dan ada jugak menokok tambah cerita...Ada ke patut dia ckp wedding saya xde org datang? bende kecik pun nk jadi isu. Abis tu yg datang kat dungun sampai 25000 pinggan terpakai tu bukan ke org? kat KL pun 2000 seats tu bkn org ke? Haiiiyakkk!
Ada jugak org mcm ni ye? Saya tak adalaaa marah pun cuma rase mcm lucu sbb ada jugak org ni seronok bercerita pasal saya. tu belum lagi saya jadi artis.
Tapi betul jugak kata Violet, org2 mcm ni hanya lah iri tgk kehidupan kita. Jadi saya fikir suka hati ko laa nakckp apa pun. Saya ada byk lagi perkara lain nk fikir.
Mcm2 dlm benak saya ni nak kena fikir. Nak bayo gaji org, nak bayo sewa bangunan, nak bayo hutang itu hutang ini...
Semoga org yg jenis suka mengata ni sedar yg xde guna pun dia mengata mngumpat mengeji dan memfitnah org sbb org tu xmati dek keji pun.

2 comments:

nobi said...

be patient along..nothing in this world perfect...Quote from Ayah tercinta "Kalau nk dengar sume orang kate, kite pon gile...ape yg kite buat adalah btol, let ppl judge...insyaAllah.."

Cawan said...

keikhlasan.. tu penting dlm kehidupan ni.. yg sakit ati bile ade org jenis tikam dr blkng ni.. sabar laa ye dik..